آموزش انتقال تصویر P2P

اتاق آموزش انتقال تصویر

همانگونه که می دانید برای انتقال تصویر دوربین مداربسته راههای متعددی از گذشته تا کنون وجود داشته است. طی سالیان گذشته و افزایش روز افزون استفاده از فضاهای ابری و cloud  server ها کمپانی های دوربین مداربسته هم برای انتقال تصویر به سمت این متد ها رفته اند  و از آنها حداکثر استفاده را برده اند.

راههای انتقال تصویر

  • انتقال تصویر بر بستر IP استاتیک

  • انتقال تصویر بر بستر CLOUD SERVER ( به اصطلاح بازاری P2P)

در مقاله های دیگری از اتاق آموزش پارسیس الکترونیک، انتقال تصویر با IP STATIC مورد آموزش قرار گرفته است و شما دنبال کنندگان عزیز پارسیس الکترونیک با این مقوله تا حد امکان آشنا شده اید.

به علت پیچیدگی انتقال تصویر با IP STATIC شرکتهای تولید کننده DVR و دوربین مداربسته به سمت CLOUD SERVER ها رفته و با استفاده از امکانات نرم افزارهایی مانند XMEYE و غیره راه اندازی انتقال تصویر را به طرز معجزه آسایی آسان نموده اند. همین مهم باعث شده است که دیگر افراد کمتر به سراغ IP STATIC بروند و اکثر نصابان دوربین مداربسته در پروژه های کوچک، مسکونی و تجاری ساده از شیوه P2P برای انتقال تصویر بهره ببرند.

به طور کلی اگر بخواهیم انتقال تصویر P2P را به صورت مختصر شرح دهیم، به عبارت زیر می باشد.

کمپانی سازنده DVR با یک سرور فضای ابری قراردادی منعقد کرده که به ازا هر دستگاه DVR یک کد اختصاصی و پسورد در فضای ابری برای آپلود تصاویر در این فضا تخصیص داده است.

وقتی شما دستگاه DVR  دوربین مداربسته را نصب می کنید کافی است این کد اختصاصی و پسورد را در نرم افزاری که سازنده همراه دستگاه خود ارائه نموده است و یا معرفی کرده وارد کنید، به همین راحتی تصاویر برای شما نمایش داده می شوند.

کمپانی های سازنده DVR راههای بسیار ساده ای برای این پروسه نصب نرم افزار، وارد کردن کد و پسورد در نظر گرفته اند.  آنها با استفاده از QR CODE توانسته اند شما را به راحتی لینک دانلود نرم افزار هدایت کرده و با یک QR CODE  دیگر اطلاعات کدکاربری و پسورد را داخل نرم افزار بارگذاری نمایند.

پس اگر بخواهیم پروسه انتقال تصویر P2P را به طور خلاصه بیان کنیم شامل موارد زیرمی شود:

  • کابل شبکه اینترنت را به دستگاه DVR  متصل کنید
  • وارد منو راه اندازی سریع دستگاه DVR  شوید
  • QRCODE نرم افزار را از روی صفحه نمایش با گوشی هوشمند اسکن کنید و وارد محیط دانلود و نصب نرم افزار شوید( در فیلم آموزشی شما با نرم افزار XMEYE آشنا می شوید)

    XMEYE

  • پس از نصب وارد منو DVR شده و بر روی قسمت NETWORK یا شبکه رفته و کد P2P را از داخل نرم افزار XMEYE اسکن کنید.
  • پس از طی این مراحل یک نام برای دستگاه DVR  خود در نظر می گیرید.

به همین راحتی انتقال تصویرشما راه اندازی شده است و میتوانید تصاویر را بر روی گوشی یا وسایل دیگر مشاهده کنید.

البته قابل توجه می باشد که به هیچ عنوان نمی توان برتری IP STATIC را نسبت به P2P کتمان کرد. سرورهای فضای ابری مانند هر سرور دیگر امکان قطعی، فیلتر شدن و . . . را خواهند داشت. در صورتیکه انتقال تصویر دوربین مداربسته برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است حتما از IP STATIC استفاده نمایید.

VIDEO

مقاله‌های مشابه

آموزش ست کردن چشم بیسیم دزدگیر سایلکس

آموزش ست کردن چشم بیسیم دزدگیر سایلکس

چشم بیسیم دزدگیر سایلکس یکی از راهکارهای سریع برای پروژه هایی است که امکان نصب چشم سیمی وجود ندارد. سیم کشی چشم سخت می باشد، مصرف کننده در واحد خود مستاجر بوده و میخواهد دزدگیر سایلکس را انتقال دهد و . . . اینها دلایلی است که خیلی از مصرف کنندگان امروزه از چشم بی سیم...

بیشتر بخوانید
مشکل پخش سیاه تصاویر دوربین مداربسته H.265

مشکل پخش سیاه تصاویر دوربین مداربسته H.265

اگر در زمینه دوربین مداربسته فعالیت دارید، بسیار با این مشکل برخورد کرده اید که هنگام پخش تصویر بر روی کامپیوتر تصاویر بصورت سیاه نمایش داده می شوند. فرض کنید برای مشتری خود دستگاه رکوردر H.265 نصب کرده اید. سرقتی از پروژه اتفاق افتاده است و کارفرما به شما اعلام می...

بیشتر بخوانید
آموزش راه اندازی رله دزدگیر سایلکس

آموزش راه اندازی رله دزدگیر سایلکس

دزدگیر سایلکس مدل sg8  بجز مدل sg8-lite دارای رله خروجی اختیاری هستند که می توان برای کاربرهای مختلفی ازآن استفاده نمود. این رله اختیاری دارای کنتاکت های NO, NC هست که با ریموت و نرم افزار دزدگیر سایلکس قابلیت کنترل دارد. نحوه کارکرد این رله از طریق منو دستگاه سایلکس...

بیشتر بخوانید
آموزش ریست رمز ادمین دزدگیر سایلکس

آموزش ریست رمز ادمین دزدگیر سایلکس

آموزش ریست دزدگیر سایلکس، خیلی از مواقع پیش میاد وقتی میخواهیم تغییری در دزدگیر اماکن سایلکس ایجاد کنیم با مشکل فراموش کردن رمز ادمین دستگاه مواجه می شویم. وقتی رمز ادمین دزدگیر سایلکس را نداشته باشید امکان دسترسی به منو اصلی آن مقدور نیست و شما حتی نمی توانید ساده...

بیشتر بخوانید

شما هم به جمع ۱۰,۰۰۰ مشترک خبرنامه‌ پارسیس الکترونیک بپیونید

instagram-parsys

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *