مشکل پخش سیاه تصاویر دوربین مداربسته H.265

h.265 codec

اگر در زمینه دوربین مداربسته فعالیت دارید، بسیار با این مشکل برخورد کرده اید که هنگام پخش تصویر بر روی کامپیوتر تصاویر بصورت سیاه نمایش داده می شوند. فرض کنید برای مشتری خود دستگاه رکوردر H.265 نصب کرده اید. سرقتی از پروژه اتفاق افتاده است و کارفرما به شما اعلام می کند تصاویر ضبط شده را بر روی فلش انتقال دهید تا به آگاهی تحویل دهد. شما این اقدام را انجام می دهید ولی وقتی مشتری فایل را بر روی کامپیوتر خود باز می کند، تصاویر سیاه نمایش داده می شوند. در این حالت به احتمال زیاد رکورد کاملا صحیح وظیفه خود را انجام داده است. حجم فایل درست بوده ولی کامپیوتر نمی تواند آن را پخش نماید. در این مقاله قصد داریم راهکار حل این مشکل را به شما آموزش دهیم.

عموما این مشکل زمانی رخ می دهد که شما از دستگاههای DVR|NVR یا رکوردرهای جدید استفاده می نمایید. امروزه دستگاه های 4K بسیار مورد استقبال قرار گرفته ولی به دلیل فضای زیادی که اشغال میکند ممکن است کار را برای شما دشوار کند اما با استفاده از فناوری H.265 این مشکل قابل حل میشود. این دستگاهها برای ضبط تصاویر دوربین مداربسته از فرمت فشرده سازی H.265 استفاده می نمایند. قبل از اینکه وارد بحث راهکار مشکل شویم، بیایید ابتدا با این فرمت فشرده سازی بیشتر آشنا شویم.

فرمت H.265 چیست، چرا باید از آن استفاده نماییم؟

شاید سوالی که خیلی پیش بیاید این باشد که چرا باید از فرمت H.265 استفاده کنیم ،در پاسخ باید گفت که با وجود اینکه فرمت H.265 از کیفیت بالایی برخوردار است ولی نسیت به بقیه فرمت ها حجم کمتری دارد و اینکه فرمت H.265 تصاویر را به بلوک های بزرگتری تقسیم میکند که این امر سبب میشود که عدم هماهنگی در هر بلوک با بلوک کناری خود کمتر و کمتر شود این ویژگی باعث شده که تماشای تصاویر با فرمت H.265 بهتر باشد.

h.265 vs h.264
کدک H.265 در مقایسه با H.264 تصاویر را با سایز بزرگتری کدگذاری میکند که همین امر سبب میشود که حجم فایل دخیره شده کمتر باشد به بیان ساده تر در کدک H.265 تصاویری که در چند صحنه تکراری هستند به عنوان یک صحنه کد گذاری میشوند بنابراین تعداد زیادی از صحنه ها در طول ویدیو ثابت هستند ولی در حین پخش این سیستم شماست که باید قابلیت کدگذاری با سرعت بالا را انجام دهد و از حالت فشرده خارج کند.
.

چرا ویندوز فرمت HEVC را پخش نمی کند؟

به زبان ساده و خلاصه اگر بخواهیم توضیح بدهیم، دلیل عدم پخش فرمت HEVC در ویندوز نداشتن کدک مربوط به آن است. پس ابتدا توضیحی راجع به کدک ها میدهیم که این کدک ها دستوراتی هستند در مورد نحوه رمزگذاری فایل های تصویری و صوتی که در عین داشتن کیفیت مطلوب ،فضای کمتری نسبت به بقیه فرمت ها اشغال میکند. اگر بخواهیم کدک HEVC را با بقیه مقایسه کنیم میتوان گفت که این کدک تقریبا از 25 تا 50 درصد حجم کمتری برخوردار است ولی از نظر کیفیت هیچ فرقی ندارد.کدک HEVC میتواند تا فرمت 8K پشتیبانی کند.

کدک H.265 برای ویندوز

در انتها راهکار اصلی ما برای حل مشکل سیاه نشان دادن تصاویر ضبط شده در دوربین مداربسته در رکوردرهای H.265 نصب کدک های زیر بر روی ویندوز می باشد. ابتدا سیستم عامل خود را شناسایی نمایید که از ویندوز 32 بیتی استفاده می نمایید یا 64 بیتی، سپس کدک مربوط به ویندوز خود را دانلود و به راحتی نصب نمایید.

کدک پخش H.265 یا HEVC برای ویندوز 32 بیتی

کدک پخش H.265 یا HEVC برای ویندوز 64 بیتی

مقاله‌های مشابه

آموزش ست کردن چشم بیسیم دزدگیر سایلکس

آموزش ست کردن چشم بیسیم دزدگیر سایلکس

چشم بیسیم دزدگیر سایلکس یکی از راهکارهای سریع برای پروژه هایی است که امکان نصب چشم سیمی وجود ندارد. سیم کشی چشم سخت می باشد، مصرف کننده در واحد خود مستاجر بوده و میخواهد دزدگیر سایلکس را انتقال دهد و . . . اینها دلایلی است که خیلی از مصرف کنندگان امروزه از چشم بی سیم...

بیشتر بخوانید
آموزش راه اندازی رله دزدگیر سایلکس

آموزش راه اندازی رله دزدگیر سایلکس

دزدگیر سایلکس مدل sg8  بجز مدل sg8-lite دارای رله خروجی اختیاری هستند که می توان برای کاربرهای مختلفی ازآن استفاده نمود. این رله اختیاری دارای کنتاکت های NO, NC هست که با ریموت و نرم افزار دزدگیر سایلکس قابلیت کنترل دارد. نحوه کارکرد این رله از طریق منو دستگاه سایلکس...

بیشتر بخوانید
آموزش ریست رمز ادمین دزدگیر سایلکس

آموزش ریست رمز ادمین دزدگیر سایلکس

آموزش ریست دزدگیر سایلکس، خیلی از مواقع پیش میاد وقتی میخواهیم تغییری در دزدگیر اماکن سایلکس ایجاد کنیم با مشکل فراموش کردن رمز ادمین دستگاه مواجه می شویم. وقتی رمز ادمین دزدگیر سایلکس را نداشته باشید امکان دسترسی به منو اصلی آن مقدور نیست و شما حتی نمی توانید ساده...

بیشتر بخوانید
با دوربین لامپی چرخشی آشنا شویم

با دوربین لامپی چرخشی آشنا شویم

همان طور که از اسم آن پیداست دوربین چرخشی لامپی شبیه به یک لامپ است و این امکان را به شما میدهد تا بدون نیاز به نصاب و تنها با متصل کردن آن به سرپیچ لامپ بتوانید تصاویر محدوده ی مد نظر خود را به صورت 360 درجه دریافت کنید. وقتی می گوییم 360 درجه بدین معنی است که با...

بیشتر بخوانید

شما هم به جمع ۱۰,۰۰۰ مشترک خبرنامه‌ پارسیس الکترونیک بپیونید

instagram-parsys

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *