پارسیس الکترونیک در این مقاله سعی بر این دارد تا بصورت مختصر و خلاصه تقاوتهای عمده ای که در سیستم دربهای اتوماتیک هیدرولیک با الباقی سیستمهای همچون دربهای اتوماتیک الکترومکانیک یا دربهای اتوماتیک پنوماتیک وجود دارد را بیان نماید.
دربهای اتوماتیک پنوماتیک
این سیستم پنوماتیک که از باد برای حرکت درب لولایی پارکینگ استفاده می کند از سیستمهای قدیمی برای اتوماتیک کردن دربها بوده است. با توجه به سیستمهای نوین دربهای اتوماتیک اروپایی و آسیایی که وارد بازار ایران شده اند ، به طور کلی می توان سیستم پنوماتیک با توجه به ضعفهای امنیتی و نگهداری سخت آن منسوخ گردیده است.
دربهای اتوماتیک الکترومکانیک
دربهای الکترومکانیک که امروزه بیشترین استفاده را در بین دربهای اتوماتیک پارکینگی از آن خود کرده اند از موتور و گیربکس برای به حرکت در آوردن درب استفاده می کنند. دربهای اتوماتیک در دو تیپ 24 ولت و 220 ولت عرضه می شوند . به جرات می توان گفت در ایران بالای 30 برند اروپایی و آسیایی نسبت به توزیع دربهای اتوماتیک الکترومکانیک اقدام کرده اند. با توجه به ذات سیستمهای الکترومکانیک که استفاده از چرخ دنده و موتور قسمتی جدا نشدنی از این سیستمها می باشند، تردد متراکم و نا محدود از این سیستمها با وجود تبلیغات گسترده در این خصوص توسط سازندگان درب اتوماتیک، قابل انتظار نیست و بایستی برای دربهای اتوماتیک با ترددهای بالا و یا دربهای اتوماتیک سنگین از سیستمهای هیدرولیک استفاده نمود.
دربهای اتوماتیک هیدرولیک
برای دربهای اتوماتیک سنگین وزن و یا دربهایی که ترددهای زیاد مانند 1000 مرتبه در شبانه روز را تحت پوشش می دهند گزینه ای جز دربهای اتوماتیک هیدرولیک نمی توان معرفی کرد. درب اتوماتیک هیدرولیک در موتور به همراه پمپ روغن تشکیل شده است موتور به همراه پمپ روغن را داخل پیستونی هدایت کرده و باعث خارج شدن شفت اصلی سیستم می شوند ، این مکانیزم درنهایت منجر به حرکت درب اتوماتیک می گردد. دربهای اتوماتیک هیدرولیک در گذشته دارای مشکلاتی مانند سرد شدن درفصل زمستان و نگهداری سخت بودند ولی در سیستمهای جدید و نوینی که توسط برندهای معتبر ایتالیایی مانند FAAC و BFT و . . . تولید می شوند این مشکلات به کلی برطرف گردیده اند.
۰ دیدگاه