سیم بندی ماژول پرده هوشمند

7 فروردین 1397
smarthome-PAN09-6

برای راه اندازی یک پرده، کرکره برقی، پنجره برقی و . . . در یک خانه هوشمند نیاز به یک ماژول موتور یا پرده برقی می باشد. این ماژول وظیفه دریافت فرامین از مرکز کنترل خانه هوشمند و روشن کردن موتور را با کمک خروجی های خود دارد. با کمک این ماژول می توان همانند ماژول روشنایی هوشمند، از کلیدهای سنتی نیز برای باز و بسته کردن پرده های برقی استفاده نمود، همانطور که پیش تر نیز بیان کرده بودیم از فواید اصلی پروتکل خانه هوشمند ZWAVE ارتباط ساده آن با سیم کشی سنتی و کلیدهای سنتی می باشد که از کلیدهای سنتی در خانه هوشمند ZWAVE به راحتی استفاده می شود. پس همانطور که بیان شد برای راه اندازی پرده هوشمند یا کرکره برقی هوشمند در خانه هوشمند به اقلام زیر نیاز داریم.

smarthome-PAN08-1

مرحله اول :  راه اندازی ماژول پرده هوشمند

برای راه اندازی ماژول پرده برقی خانه هوشمند می بایست برق ورودی این ماژول را تامین نمود. در اولین قدم از فاز ورودی محافظت شده توسط کلید مینیاتوری B10 ، به کلید بالا و پایین پرده برقی یا درب اتوماتیک یا پنجره برقی اتصال برقرار نموده و از همین فاز نیز به ماژول هوشمند پرده برقی نیز اتصال برقرار می شود. همانطور که در ماژول روشنایی نیز شرح داده شد، برای راه اندازی ماژول نیاز به نول نیز می باشد که نول ماژول نیز متصل می گردد.

smarthome-PAN08-2

 برای راه اندازی موتور کرکره برقی یا پرده هوشمند بایستی تامین نول نمود، لذا از نول ورودی ماژول برای موتور پرده برقی نیز انشعابی می گیریم.

smarthome-PAN08-3

 مرحله دوم  :  جهت بالای پرده برقی

برای راه اندازی موتور در جهت بالا، یا باز کردن کرکره برقی یا پرده هوشمند بایستی موتور را در یک جهت به حرکت در آورد. برای این هدف از خروجی ماژول به یک جهت موتور ارتباط برقرار نموده و شستی دستی رو به بالا که متناظر با این خروجی موتور می باشد را نیز به ماژول  همانند تصویر زیر متصل می کنیم.

smarthome-PAN08-4

مرحله سوم  :  جهت پایین پرده برقی

همانطور که در مرحله دوم جهت بالای پرده برقی را راه اندازی نمودیم، در این مرحله نیز باید به پایه دیگر موتور فاز وصل نموده تا موتور درجهت دیگری به چرخش درآید، لذا از خروجی دیگر ماژول برای سیم دیگر موتور اتصال برقرار نموده و برای شستی دستی نیز طبق تصویر زیر ارتباط متناظر آن را با ماژول برقرار می کنیم.

smarthome-PAN08-5

 مرحله چهارم  :  نصب سیستم ارت موتور

اکثر موتورهای 220 ولت  پرده برقی یا کرکره هوشمند موجود در بازار 4 سیمه بوده که شامل یک سیم نول، فاز چپگرد، فاز راستگرد و ارت می باشند. در مرحله دوم و سوم سه سیم موتور ما سیم بندی شدند و در مرحله آخر فقط  کافیست تا سیم ارت موتور مانند تصویر زیر متصل گردد.

smarthome-PAN08-6

پس از طی کردن مراحل بالا به راحتی توانسته اید سیم بندی خانه هوشمند را برای  راه اندازی کرکره برقی یا پرده هوشمند توسط یک شستی بالا و پایین دستی انجام دهید، اگر همه چیز به درستی انجام شده باشد، چراغ داخلی ماژول روشن شده است و شما با اضافه کردن ماژول پرده برقی یا کرکره هوشمند به مرکز کنترل خانه هوشمند به موتور کرکره یا پرده برقی فرمان ارسال نمایید. پس از سیم بندی نوبت به اضافه کردن ماژول به مرکز کنترل اصلی خانه هوشمند ZWAVE میرسد که در آموزشهای بعدی اتاق آموزش پارسیس الکترونیک به آن پرداخته خواهد شد.

مقاله‌های مشابه

آموزش ست کردن چشم بیسیم دزدگیر سایلکس

آموزش ست کردن چشم بیسیم دزدگیر سایلکس

چشم بیسیم دزدگیر سایلکس یکی از راهکارهای سریع برای پروژه هایی است که امکان نصب چشم سیمی وجود ندارد. سیم کشی چشم سخت می باشد، مصرف کننده در واحد خود مستاجر بوده و میخواهد دزدگیر سایلکس را انتقال دهد و . . . اینها دلایلی است که خیلی از مصرف کنندگان امروزه از چشم بی سیم...

بیشتر بخوانید
مشکل پخش سیاه تصاویر دوربین مداربسته H.265

مشکل پخش سیاه تصاویر دوربین مداربسته H.265

اگر در زمینه دوربین مداربسته فعالیت دارید، بسیار با این مشکل برخورد کرده اید که هنگام پخش تصویر بر روی کامپیوتر تصاویر بصورت سیاه نمایش داده می شوند. فرض کنید برای مشتری خود دستگاه رکوردر H.265 نصب کرده اید. سرقتی از پروژه اتفاق افتاده است و کارفرما به شما اعلام می...

بیشتر بخوانید
آموزش راه اندازی رله دزدگیر سایلکس

آموزش راه اندازی رله دزدگیر سایلکس

دزدگیر سایلکس مدل sg8  بجز مدل sg8-lite دارای رله خروجی اختیاری هستند که می توان برای کاربرهای مختلفی ازآن استفاده نمود. این رله اختیاری دارای کنتاکت های NO, NC هست که با ریموت و نرم افزار دزدگیر سایلکس قابلیت کنترل دارد. نحوه کارکرد این رله از طریق منو دستگاه سایلکس...

بیشتر بخوانید
آموزش ریست رمز ادمین دزدگیر سایلکس

آموزش ریست رمز ادمین دزدگیر سایلکس

آموزش ریست دزدگیر سایلکس، خیلی از مواقع پیش میاد وقتی میخواهیم تغییری در دزدگیر اماکن سایلکس ایجاد کنیم با مشکل فراموش کردن رمز ادمین دستگاه مواجه می شویم. وقتی رمز ادمین دزدگیر سایلکس را نداشته باشید امکان دسترسی به منو اصلی آن مقدور نیست و شما حتی نمی توانید ساده...

بیشتر بخوانید

شما هم به جمع ۱۰,۰۰۰ مشترک خبرنامه‌ پارسیس الکترونیک بپیونید

instagram-parsys

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *