انواع راهبند

BFT-Barriers

استفاده از راهبندها در پروژه های پارکینگ هوشمند از هر نوع آن مانند راهبندهای بازویی اتوماتیک، راهبند زنجیری اتوماتیک، بولارد اتوماتیک و . . . باعث می شود شما یک مانع برقی و اتوماتیک در ورودی و خروجی های پارکینگ هوشمند داشته باشد تا بتوانید، از عبور و مرور غیر مجاز خودداری کنید. در واقع شما با نصب اینگونه راهبند ها کنترل تردد پارکینگ را جامعیت بهتری می بخشید و به نحوه چشمگیری امنیت را افزایش می دهید.

در این مقاله قصد داریم انواع راهبند را به شما معرفی کنیم

راهبند بازویی

این تیپ راهبند که در تصویر راهبند مدل جیوتو برند bft را مشاهده می کنید، شامل یک بدنه اصلی و بازو متصل به آن می باشد که بصورت اتوماتیک و موتورایز بازو را 90 درجه باز و بسته می کنند. این تیپ راهبندها امنیتی نبوده و برای عرضهایی تا 8 متر نیز مورد استفاده قرار می گیرند و فقط برای کنترل عبور و مرور مورد استفاده قرار می گیرند. راهبندهای بازویی نیز در بازار به چند تیپ اصلی تقسیم بندی می شوند، که در ادامه این راهبندها توضیح داده می شود.

giotto-barrier

قیمت انواع راهبند

  •  راهبند الکترومکانیک 220 ولت

این راهبندها دارای موتور و گیربکس می باشند که موتور این راهبند از نوع 220 ولت می باشد.این راهبندها ارزانتر بوده ولی در برابر حجم زیاد تردد مناسب نمی باشند.

  •  راهبند الکتروهیدرولیک 220 ولت

برای رفع ایراد راهبندهای 220 ولت که محدودیت تردد داشتند، کمپانی های تولید کننده راهبند به سراغ گزینه بهتری در راهبندهای بازویی رفتند که پیشنهاد انها راهبند هیدرولیک بود که محدودیت تردد را مرتفع می کرد. البته این راهبند ها هم دارای ایراداتی مانند هزینه نگهداری بالا، تعمیرات سخت پمپ هیدرولیک و اصطهلاک بالا نسبت به راهبندهای الکترومکانیک می باشند.

  •  راهبند الکترومکانیک 24 ولت

نسل بعدی راهبند بازویی معرفی شده توسط کمپانی های بزرگ سازنده راهبند، راهبندهای الکترومکانیک 24 ولت می باشند که در واقع برای برطرف کردن نواقص دو تیپ راهبند قبلی به بازار معرفی گردیدند، این راهبندها مشکلی در تردد انبوده ندارند و به عبارت دیگر بدون محدودیت تردد ارائه می گردند.

راهبند بازویی دارای تجهیزات جانبی مانند مکانیزم خم شوند بازو، پوشش روی بازو، فلاشر هشدار دهنده، ریسه های LED هشدار دهنده روی بازو  . . .  می باشند که شما در هنگام خرید از پارسیس الکترونیک می توانید آنها را سفارش دهید.

انواع راهبند BFT ایتالیا

 راهبند زنجیری

تیپ دیگر راهبندهای راهبندهای زنجیری می باشند که این راهبندها زنجیری را در مسیر تردد بصورت اتوماتیک بالا و پایین می برند، تیپهای موتوری مختلفی در این نوع راهبندها استفاده می شوند که در این راهبندها نیز موتوری 24 ولت دی سی از مقبولیت بیشتری برخوردار بوده و حجم تردد انبوه را پشتیبانی می کنند. راهبندهای زنجیری شامل دو استوانه در دو طرفین مسیر می شوند که درهر کدام از این راهبندها موتور و گیربکسی قرار دارد که به کمک این مکانیزم زنجیر در راهبند زنجیری بالا و پایین می رود.

انواع راهبند BFT ایتالیا

Parsys-chain-barrier

قیمت انواع راهبند

راهبند ستونی یا بولارد

تیپ دیگر راهبندها راهبند ستونی یا بولارد می باشد. این راهبندها یا بولاردها بصورت یک استوانه از زمین بالا آمده و مسیر تردد را مسدود می کنند. این راهبندها برای محیطهای امنیتی مورد استفاده قرار می گیرند و بر اساس میزان ضربه ای که می توانند  در هنگام تصادف تحمل کنند دسته بندی می شوند.

stoppy-bollard-parsys

قیمت انواع راهبند

این راهبند ها به دو تیپ اصلی هیدرولیک و الکترومکانیک دسته بندی می شوند و شامل پارامترهای تاثیر گذاری مانند قطر سیلندر، ارتفاع و . . . می باشند.بولاردهای امنیتی در تیپهای قوی خود می توانند کامیونتی با سرعت 50 کیلومتر و وزن 5 تن را منهدم کنند و اجازه عبور آن را ندهند در ادامه می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید و فیلم مربوط به تست فنی این راهبند ستونی یا بولارد امنیتی را از نزدیک مشاهده نمایید.

پارک نگهدار

از تجهیزات دیگری که در پارکینگهای هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد، پارک نگهدارهای برقی و اتوماتیک می باشد که هر مالک یا ساکن آپارتمان جهت جلوگیری از تصرف فضای پارک خود توسط دیگر افراد می تواند این تجهیز را در فضای پارک اختصاصی خود نصب نماید. اگر چه این تیپ پارک نگهدار جز راهبندها دسته بندی نمی شوند ولی به علت کاربری زیاد در پارکینگهای امروزی پارک نگهدار هم در این مقاله تشریح گردیده است.

Parsys-unipark

قیمت انواع راهبند

مقاله‌های مشابه

آموزش ست کردن چشم بیسیم دزدگیر سایلکس

آموزش ست کردن چشم بیسیم دزدگیر سایلکس

چشم بیسیم دزدگیر سایلکس یکی از راهکارهای سریع برای پروژه هایی است که امکان نصب چشم سیمی وجود ندارد. سیم کشی چشم سخت می باشد، مصرف کننده در واحد خود مستاجر بوده و میخواهد دزدگیر سایلکس را انتقال دهد و . . . اینها دلایلی است که خیلی از مصرف کنندگان امروزه از چشم بی سیم...

بیشتر بخوانید
مشکل پخش سیاه تصاویر دوربین مداربسته H.265

مشکل پخش سیاه تصاویر دوربین مداربسته H.265

اگر در زمینه دوربین مداربسته فعالیت دارید، بسیار با این مشکل برخورد کرده اید که هنگام پخش تصویر بر روی کامپیوتر تصاویر بصورت سیاه نمایش داده می شوند. فرض کنید برای مشتری خود دستگاه رکوردر H.265 نصب کرده اید. سرقتی از پروژه اتفاق افتاده است و کارفرما به شما اعلام می...

بیشتر بخوانید
آموزش راه اندازی رله دزدگیر سایلکس

آموزش راه اندازی رله دزدگیر سایلکس

دزدگیر سایلکس مدل sg8  بجز مدل sg8-lite دارای رله خروجی اختیاری هستند که می توان برای کاربرهای مختلفی ازآن استفاده نمود. این رله اختیاری دارای کنتاکت های NO, NC هست که با ریموت و نرم افزار دزدگیر سایلکس قابلیت کنترل دارد. نحوه کارکرد این رله از طریق منو دستگاه سایلکس...

بیشتر بخوانید
آموزش ریست رمز ادمین دزدگیر سایلکس

آموزش ریست رمز ادمین دزدگیر سایلکس

آموزش ریست دزدگیر سایلکس، خیلی از مواقع پیش میاد وقتی میخواهیم تغییری در دزدگیر اماکن سایلکس ایجاد کنیم با مشکل فراموش کردن رمز ادمین دستگاه مواجه می شویم. وقتی رمز ادمین دزدگیر سایلکس را نداشته باشید امکان دسترسی به منو اصلی آن مقدور نیست و شما حتی نمی توانید ساده...

بیشتر بخوانید

شما هم به جمع ۱۰,۰۰۰ مشترک خبرنامه‌ پارسیس الکترونیک بپیونید

instagram-parsys

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *