HD CCTV چیست؟

درHD CCTV دارای مزیت های بسیاری از جمله تسهیل در نصب تا کارایی و بازدهی بی همتای آن می باشد. HDSDI برخی از مشخصات فیزیکی CCTV آنالوگ در سیگنال وابسته به کابل کواکسیال را به اشتراک می گذارد، دوربین ها تنها به عنوان یک نوع آنالوگ نصب می شوند و نیازی به پروگرام کردن به وسیله نصاب دوربین، وجود ندارد. اگرچه، به وسیله جایگزین شدن انتقال ویدئویی آنالوگ به وسیله HDSDI، کابل کواکسیال مشابه، می تواند ۳۰ فریم با مشخصات برتر (HD) و رزولوشن کامل 1080P و 720P را در هر ثانیه از تصاویر ویدئویی به DVR تحویل دهد. ویدئوی زنده دریافتی به وسیله HDCCTV نیز در تمام مدت با وضوح تصویر کامل و اغلب بدون تأخیر و در زمان واقعی نشان داده می شوند.

پارسیس الکترونیک معتقداست که HDCCTV آینده صنعت CCTV می باشد. برای هر فردی که علاقمند به ارائه بهترین راهکارها به مشتریان اصلی خود باشد، کسب اطلاعات درباره تکنولوژی و اینکه چه کسی بهترین راهکارها را به بازار عرضه می کند امری اجتناب ناپذیر می باشد.

یک نصاب آنالوگ می تواند راهکار کاملا مشابهی را برای همه محصولات مشابه به کار برد. HDCCTV از نظر کیفیت تصویر و همچنین پایین بودن قیمت نسبت به دوربین های مبنی بر IP ارجحیت دارند.

هر محصولی  که دارای لوگوی قراردادی HD باشد و یا عبارت  TE292M HD-SDI SMPرا داشته باشد، آنگاه این محصول با استاندارد ۱۰ ساله ای که مورد پذیرش قرارداد HD می باشد، سازگار است.

امروزه راهکارهای زیادی برای این یکپارچگی وجود ندارد، اما به زودی HDCCTV با سیستم های مبتنی بر IPیکپارچه می شوند. همانطور که سیستم های آنالوگ امروزی این کار را انجام می دهند و این کار اساسا به وسیله ارائههای DVRهیبرید که می تواند ضبط و نمایش آنالوگ، IP و یا HDCCTV داشته باشند، انجام می پذیرد.

 امروزه کمپانی های اندکی در حال توسعه و ارائه تکنولوژی HDCCTV  به سمت جریان های IP که ممکن است یک برنامه کاربردی در سیستم های بزرگتر را ارائه داده و اجازه تغذیه HDCCTV را به وسیله NVRهای دریافتی را عرضه نمایند. ما اکنون برای مدت زمان خاصی، یک راهکار مبتنی بر PC را به وسیله HDCCTV و آنالوگ در سیستم مشابهی ارائه داده ایم.

مشخصات HDCCTV شامل مجموعه مستندات استاندارد گسترش یافته ای توسط کمیته فنی قرارداد HDCCTV می باشد. این مستندات ملزومات عملیاتی و اجرایی و سطوح توافق نامه ای برای سیستم HDCCTV از دوربین به صفحه نمایش را مشخص می کنند.

منظور از هرگونه استانداردسازی و فرآیند مطلوب، تضمین همکاری و تعامل محصولات، اجزاء و سیستم های طراحی و تست شده مطابق با استاندارد می باشد. لوگوی HDCCTV به وسیله کمپانی های تطبیق دهنده HDCCTV روی تجهیزات مشخص می باشد و این علامت تضمینی برای انطباق محصول یا سیستم است که یک تجربه نصب و راه اندازیHDCCTV دیجیتالی برای نصب کنندگان سیستم و متخصصان امنیتی فراهم خواهد نمود.

ورژن های برنامه ریزی شده استاندارد HDCCTV، نظارت موفق و مقرون به صرفه تری را ارئه می دهند، که به وسیله افزودن قابلیت هایی مانند ارتباطات دو طرفه و فعال نمودن کابل تغذیه و همچنین توسط افزایش کارایی مانند انتقال ۳۰۰متر روی کابل کواکسیال RG59 و افزایش آرایه های پیکسلی تا حداکثر ۲۰ میلیون پیکسل به ازای هر فریم، این موضوع فراهم می گردد.

مزایای HDCCTV از نگاه کارشناسان پارسیس الکترونیک

۱ـ سادگی در نصب

محصولات HD CCTV که به تازگی نصب شده اند و یا در نصب دوربین مدار بسته آنالوگ استفاده شده اند می توانند از کابل کواکسیال استاندارد (RG/6، RG/59، RG/11) استفاده نمایند و تنها لازم است بعد از نصب دوربین ها، یکDVR جدید نیز نصب شود. نیازی به آموزش اضافی و شبکه بندی جدید نداریم.

۲ـ مزیت اقتصادی

یکی از بیشترین هزینه ها در برگرداندن یک سیستم آنالوگ قدیمی، تغییر کابل ها در زیرساخت شبکه می باشد. با استفاده از HD CCTV نیازی نیست که کابل مربوط به سیستم های آنالوگ برای دستیابی به مزایای حاصل از دوربین های دیجیتالی با وضوح تصویر بالا، جایگزین کردند.

۳ـ وضوح تصویر/هزینه کمتر

انتقال تصویر HD CCTV روی خطوط خودش بدون فشردگی انجام می شود. این آلارم موجب می گردد که ویدئویی با کیفیت مگاپیکسلی، که بدون هرگونه مساله و یا اختلالی فراهم گردد. و همچنین تأخیری بین فرمان ها و زمانی که دوربین پاسخ می دهد، وجود ندارد. نظارت تصویری، بخش عظیمی از بودجه یک سیستم امنیت فیزیکی است و دوربین هایCCTV از نظر قیمت نسبت به دوربینهای IP  بسیار پایین تر می باشند. HD CCTV، محدودیت بودجه واقعی و برنامه های کاربردی را بدون از دست رفتن (اتلاف) کارایی وضوح تصویر مورد نظر و طراحی شده، ارائه می دهد.

مشخصات ویژه HD

دوربین های HD برای نمایش دادن جزئیاتی مانند صورت افراد، خواندن شماره پلاک خودروها یا استفاده از یک دوربین مستقل برای پوشش دادن یک محوطه بزرگ، بسیار مناسب می باشد. دوربین های HD و مگاپیکسلی از راهکارهای دارای وضوح تصویر بالا می باشند در حالی که انتقال و تحویل سیگنال آن دو متفاوت است.

مقایسه HD CCTV با مگاپیکسل IP

دوربین های دیجیتالی مگاپیکسلی تصاویری با وضوح بالا را روی زیرساخت شبکه مبتنی بر IP، منتقل می کنند. HD CCTV، استاندارد دیجیتالی وضوح تصویر بالا را ارائه می دهد که روی یک سیستم آنالوگ فرستاده می شود. نصب سیستم آنالوگ در بازار نظارت تصویری بسیار ساده است و HD CCTV بسیار شبیه به مسیری که برای سیستم های آنالوگ انجام می شود، انجام می پذیرد.

مقاله‌های مشابه

آموزش ست کردن چشم بیسیم دزدگیر سایلکس

آموزش ست کردن چشم بیسیم دزدگیر سایلکس

چشم بیسیم دزدگیر سایلکس یکی از راهکارهای سریع برای پروژه هایی است که امکان نصب چشم سیمی وجود ندارد. سیم کشی چشم سخت می باشد، مصرف کننده در واحد خود مستاجر بوده و میخواهد دزدگیر سایلکس را انتقال دهد و . . . اینها دلایلی است که خیلی از مصرف کنندگان امروزه از چشم بی سیم...

بیشتر بخوانید
مشکل پخش سیاه تصاویر دوربین مداربسته H.265

مشکل پخش سیاه تصاویر دوربین مداربسته H.265

اگر در زمینه دوربین مداربسته فعالیت دارید، بسیار با این مشکل برخورد کرده اید که هنگام پخش تصویر بر روی کامپیوتر تصاویر بصورت سیاه نمایش داده می شوند. فرض کنید برای مشتری خود دستگاه رکوردر H.265 نصب کرده اید. سرقتی از پروژه اتفاق افتاده است و کارفرما به شما اعلام می...

بیشتر بخوانید
آموزش راه اندازی رله دزدگیر سایلکس

آموزش راه اندازی رله دزدگیر سایلکس

دزدگیر سایلکس مدل sg8  بجز مدل sg8-lite دارای رله خروجی اختیاری هستند که می توان برای کاربرهای مختلفی ازآن استفاده نمود. این رله اختیاری دارای کنتاکت های NO, NC هست که با ریموت و نرم افزار دزدگیر سایلکس قابلیت کنترل دارد. نحوه کارکرد این رله از طریق منو دستگاه سایلکس...

بیشتر بخوانید
آموزش ریست رمز ادمین دزدگیر سایلکس

آموزش ریست رمز ادمین دزدگیر سایلکس

آموزش ریست دزدگیر سایلکس، خیلی از مواقع پیش میاد وقتی میخواهیم تغییری در دزدگیر اماکن سایلکس ایجاد کنیم با مشکل فراموش کردن رمز ادمین دستگاه مواجه می شویم. وقتی رمز ادمین دزدگیر سایلکس را نداشته باشید امکان دسترسی به منو اصلی آن مقدور نیست و شما حتی نمی توانید ساده...

بیشتر بخوانید

شما هم به جمع ۱۰,۰۰۰ مشترک خبرنامه‌ پارسیس الکترونیک بپیونید

instagram-parsys

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *